torsdag 10 oktober 2013

Sveriges bästa rektor inom innovation

Vår rektor Sarah Stridfeldt på Rönninge gymnasium har blivit utsedd till Sveriges mest innovativa rektor. I måndags, den 7 oktober 2013, fick hon ta emot priset och den fullständiga motiveringen av Rektorsakademin. Vi bokade en tid med Sarah för en intervju.

Det första vi gör är att fråga Sarah hur hon känner inför utmärkelsen. Hon svarar med ett stort leende på läpparna, att det känns jättebra. “Jag är så otroligt glad.”

Vad har du gjort för att få den här utmärkelsen?
- I nomineringen stod det att jag skapar kreativa lösningar, innovativa processer, en bra atmosfär i skolan och vi utvecklar elever på ett bättre sätt. Det stod också att jag vågar prova nya saker och nytänkande.

Hur tror du det här kommer påverka skolan i framtiden?
- Jag tror att det kommer påverka er elever positivt, men jag tror också att många kommer att få högre förväntningar på mig och på övriga lärarkåren. Jag tror även att skolan kommer få ett bättre ryckte pågrund av den här utmärkelsen än vad den tidigare har haft.

Avslutnignsvis frågar vi om hon har något mer att tillägga.
- Jag tar inte på mig det här själv, utan det här är ett bevis på hela skolans engagemang. Det är hela teamet på skolan som gör att det här är möjligt.




Sarah Stridfeldt blickar framåt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar